måndag 30 maj 2011

Det första och andra exemplet

Eftersom jag nu fick bli "innovativ" som kom jag på att jag hade mycket råmaterial från när jag fotat och filmat min dotter när hon tar ridlektioner här i Chile. Eftersom ridning är en Idrottsform så passar det ju att använda mig av det materialet som dessutom är filmat med min Sony Ericson mobil.

Jag skulle ju dessutom skapa en instruktions presentation om hur man redigerar i MovieMaker så jag gjorde helt enkelt båda sakerna samtidigt. Det vill säga "Print Screenade" varje steg i MovieMaker och klippte in det i min Openoffice presentation samt la till info och handdragna ringar,  streck, pilar och pratbubblor för att förtydliga ännu mera.

Arbetsättet fungerade ypperligt utan några missöden men precis som den första presentations filen som jag skapade så blev slutprodukten för stor. Jag provade både med Pdf- och Flash-filer samt en väldigt låg upplösning på filmfilen men det var mission impossible att komma under 2mb... :(

Alltså så återstår nu för mig att ladda upp dessa tre exempel någonstans och länka till dem, sen så är jag faktiskt klar. Återkommer när det är gjort och ska då länka till dem här med.

/Helge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar